söndag, oktober 14, 2007

Utrustning

Nu är bandyutrustningen kompletterad och uppgraderad i storlek. Både bytardagar och klubbdagen på Stadium är avverkade och båda blev lyckade. På de först nämnda fyndades det bland redan inkörda prylar och den sista dagen, då vi fick proffshjälp från Kosa, var välbesökt.
Nu saknas bara isen för att säsongen ska börja på allvar och den är på gång! Vattenspridare står på Stångebros grusplan och temperaturen sjunker allt oftare under minusstrecket.

Den första träningen för u-97 är planerad till den 21 oktober. Hur det blir med gemensam familjeaktivitet före träningen återstår att se. En förfrågan om att vara med och fixa lite inför träffen har gått ut med e-post, men enbart två svar (om icke deltagande) har kommit in. Som det ser ut nu så får man nog inrikta sig på träningstiden.

Tränar-Arne har tidigare meddelat att träningen på is ska starta kl 16.00 i C-hallen. I kalendern på derbys hemsida står det, i skrivande stund, fortfarande 13.00.

Vi får se vilken tid vi ses på Söndag...

7 kommentarer:

Nicklas sa...

Enligt rykten så har vi blivit av med denna tid. Då är det dax att det kommer ett info om detta.

Lasseliv sa...

Jag hörde också det ryktet, men så länge ingenting annat sägs så utgår jag från att det är träning kl 16.00. Hannes och jag kommer åka ner till hallen vid 15-tiden. Om inte annat så får vi slipa skridskorna... Får jag reda på någonting så skriver jag det här.

Anonym sa...

Träningen inställd på söndag då a-laget har tagit våran tid

Anonym sa...

Det verkar inte vara någon direkt ordning på saker och ting ....
Var inte tiden bokad? Information över huvud taget verkar dåligt med.

Anonym sa...

Hej,

Tiden var bokad och klar och informationen om detta har varit korrekt. Men klubben har prioriterat A-laget och fördelat om tiderna beroende på att laget har förlorat planerad istid på annat håll.

Hälsar,
Tomas Sv.

Anonym sa...

Dåligt av Derby att ta bort tiden för grabbarna, de har väntat på det här länge och 45 min. för dem är värt mycket.
Unrar om de funderar på att få upp egna grabbar till laget??
Besvikelse förstör mycket för barn i den här åldern.

Anonym sa...

Klart att grabbarna blir besvikna det blir min kille också, men samtidigt måste man ha respekt för att klubben måste göra prioriteringar som ibland går ut över det egna laget. Jag kommer säga till min grabb att A-laget behövde den här tiden och frågade om vi kunde ställa upp. Det kommer han tycka är självklart och känna stolthet över. Det kommer komma tillfällen då vårt lag behöver ta över andras tider eller dylikt, det är ett givande och tagande i en förening.
Forza Derby